بررسی ابعاد اجرایی کتاب کار تربیت بدنی برای دانش آموز |
کد مقاله : 1286-CNF |
نویسندگان |
نجمه رضاسلطانی *1، محسن وحدانی2، زهرا تسلیمی3 1دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی 2گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران 3دکترای مدیریت ورزشی، پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از مقاله حاضر، بررسی ابعاد اجرایی کتاب کار تربیت بدنی برای دانش آموز است. روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل تماتیک بود. مشارکت کنندگان شامل مدیران، کارشناسان برنامه ریزی درسی، سرگروه های آموزشی درس تربیت بدنی و معلمان خبره تربیت بدنی بودند. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که انجام مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. برای اعتبارسنجی از رویکرد همسوسازی استفاده شد. نتایج نشان داد که برای پیاده سازی کتاب کار دانش آموز در درس تربیت بدنی نیازمند پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری، بهره مندی از تیم تولید کننده (گروه مولفان زبده)، رعایت اصول برنامه ریزی درسی، آموزش والدین و معلمین، محتوای کتاب، در نظر گرفتن اقتضائات اجرایی و ویژگی های فیزیکی کتاب هستیم. در نهایت پیشنهاد می شود آموزش معلمان، اولیا، سرگروه های آموزشی و آموزگاران در راستای پیاده سازی بهینه کتاب کار دانش آموز باید مورد توجه سیاست گذاران و متولیان قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
کتاب کار، بسته آموزشی، دانش آموز، تربیت بدنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |