سواد جسمانی پایه آموزش بازی برای فهمیدن هدف آموزشی نوین
کد مقاله : 1289-CNF (R1)
نویسندگان
حبیب اله آذرحزین *1، حسن محمّدزاده2، جلال دهقانی زاده2
1دبیر/معلّم ورزش
2استاد
چکیده مقاله
انتشار تحقیقات در مورد سواد جسمانی در بیست سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. سواد جسمانی به‌عنوان انگیزه، اعتمادبه‌نفس، شایستگی جسمانی، دانش و درک فرد از ارزش فعالیت بدنی و مسئولیت شخصی در آن توصیف می‌شود. سواد جسمانی فرصت‌ها، فردیت و توانایی هر فرد برای کسب سواد جسمانی را برجسته می‌کند. آموزش غیرخطی به‌عنوان رویکردی مطرح‌شده است که کسب مهارت‌های حرکتی را با تأکید زیادی بر رفتارهای اکتشافی و رشد مهارت‌های حرکتی فردی می‌بیند. تحقیقات در سطح مدرسه بر جنبه آموزشی توسعه سواد جسمانی و درنتیجه روی تغییر رویکرد سنتی مبتنی بر ورزش به تربیت‌بدنی متمرکز است. نکته مهم این است که بازی‌ها امکانات مناسبی را ارائه می‌دهند که بازی معقول را ترویج می‌کنند که می‌تواند به زمینه‌های دیگر منتقل شود. هدف از سواد جسمانی ایجاد پیش‌شرط‌هایی است که فرد بتواند زندگی سالمی داشته باشد و پتانسیل یک سبک زندگی سالم را درک کند. هدف این مقاله ارائه مروری بر ماهیت و مؤلفه‌های سواد جسمانی و آموزش بازی برای فهمیدن از طریق تحقیقات بین‌المللی است.
کلیدواژه ها
سواد جسمانی، بازی، آموزش غیر خطّی ،آموزش بازی برای فهمیدن ،فعالیت بدنی، انگیزه، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی