بررسی ارتباط یادگیری و چابکی سازمانی با نقش واسطه ای آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت‌بدنی استان سیستان و بلوچستان
کد مقاله : 1291-CNF
نویسندگان
گلثوم شه نوازی *1، فاطمه علی پور2، فاطمه بیرجندی2، شیما عابدی قلعه شیری3
1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی -آموزش و پرورش شهرستان خاش
2کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی
3کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی - آموزش و پرورش شهرستان راسک
چکیده مقاله
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط یادگیری و چابکی سازمانی با نقش واسطه ای آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت‌بدنی استان سیستان و بلوچستان بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه معلمان تربیت‌بدنی استان سیستان و بلوچستان بودند (4523 نفر). با مراجعه به جدول مورگان، تعداد 384 معلم به صورت نمونه‌گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی مهربان (1393)، پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه (1995) و پرسشنامه مهارت‌های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه‌ی معنادار بین ارتباط یادگیری و چابکی سازمانی با نقش واسطه ای آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت‌بدنی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد. در نتیجه یادگیری و چابکی سازمانی می‌تواند فرصت‌های نوآوری و ابتکار را در حوزه آموزش تربیت‌بدنی ایجاد کند. با اعمال تغییرات نوآورانه در روش‌های آموزش و ارائه فرصت‌ههای خلاقانه به دانش‌آموزان، معلمان قادر خواهند بود بهترین روش‌ها را برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری شناسایی و اجرا کنند.
کلیدواژه ها
یادگیری، چابکی سازمانی، آموزش های پداگوژیک، معلمان تربیت‌بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر