چگونه توانستیم مشکل بد خطی دانش آموزمان را با استفاده از مهارت ظریف حرکتی بهبود بخشیم؟ |
کد مقاله : 1295-CNF |
نویسندگان |
سودا محبی *1، زهرا عارفی2، زهرا معصومی3 1دانشگاه عترت واوان 2دانشگاه مرکز آموزش عالی عترت واوان 3دانشگاه مرکز آموزش عالی عترت واون |
چکیده مقاله |
در خصوص اقدامات و اجرای راهکارها برای انجام پژوهش حاضر، یکی از مواردی که در کسب نتایج مطلوب تاثیر بسزایی داشت، بهرهگیری از منابع معتبر علمی در خصوص انتخاب راهکارها برای حل مشکلات دستخط بود. به طور کلی با اجرای راهکارهای ذکر شده وبا بررسی که از وضعیت دستخط دانش آموز انجام شد، نتایجی بدین شرح حاصل شد: مشکل بد خط نویسی، با فاصله نویسی، نامرتب نویسی، الگوی اشتباه در قلم گرفتن به کمک استفاده از مهارت های ظریف حرکتی و استفاده از استانداردهای رسم الخط بهبود یافته است .البته از امر تشویق دانش آموز مانند تشویق کلامی و نصب جملاتی که توسط دانش آموزنوشته شده است در کلاس درس نیز موثر بوده است همچنین میتوان گفت مهارتهای حرکتی ظریف باعث بهبود هماهنگی چشم و دست و توالی حرکتی میشود. در پایان به منظور کمک به بهبود دستخط دانش آموزان در زمینه های ذکر شده پیشنهاداتی ارائه میگردد: -افزایش توانایی اجرای مهارت های حرکتی به شکل صحیح -بهبود مهارت های حرکتی با استفاده از یک دوره مهارت حرکتی ظریف به شکل صحیح -توجه به خط نوشتاری دانش آموزان و اقدام برای بهبود آن در پایه پایین -حمایت معلم از دانش آموز و کمک به رفع مشکلات دستخط با استفاده از مهارت های ظریف حرکتی وبهره گیری از تشویق -حمایت اولیا جهت انجام مهارت های ظریف حرکتی در منزل و تشویق دانش آموز به خوش خطی و زیبا نویسی -استفاده از رسم الخط مناسب و استاندارد برای آموزش -. اشتیاق، مراقبت و علاقه نشان دهید |
کلیدواژه ها |
دانش آموزان پایه اول، بدخطی، مهارت های ظریف حرکتی، فعالیت چند حسی، تشویق، آموزش و تمرین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |