بررسی کاربرد فناوری های نوین در آموزش درس تربیت بدنی
کد مقاله : 1301-CNF
نویسندگان
رقیه آقایی *
دانشگاه کردستان، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی کاربرد فناورهای نوین در آموزش درس تربیت بدنی می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و رویکرد آن کیفی از نوع تحلیل مضمون می باشد. جامعه آماری شامل اساتید مدیریت ورزشی، معلمان و دبیران تربیت بدنی می باشد. نمونه گیری بصورت هدفمند انجام شد. روش جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد. مصاحبه ها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت درنهایت با 14 نفر مصاحبه انجام شد. از روش تحلیل مضمون و روش شش مرحله ای کلارک براوان برای استخراج مضامین فراگیر، مضامین سازمان دهنده و مضامین پایه استفاده شد. یافته ها نشان داد مضامین فراگیر شامل: نظام آموزشی نوین، تحول نظام آموزشی، بالندگی فناورانه نیروی انسانی، مضامین سازمان دهنده شامل: توسعه و گسترش دانش، نظام آموزشی مستمر، ادغام فناوری و نظام آموزشی، تغییر فضای آموزشی، توانمندسازی معلمان، مهارت گرایی می باشد. براساس نتایج این پژوهش می توان نتیجه گرفت به کارگیری فناورهای جدید در آموزش درس تربیت بدنی نیازمند تغییرات اساسی در نظام آموزشی است. به کارگیری فناوری در آموزش درس تربیت بدنی همراه با تغییرات و تحولات است که منجر به افزایش اثربخشی آموزشی می شود.
کلیدواژه ها
فناوری های نوین، درس تربیت بدنی، نظام آموزشی نوین، تحول نظام آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر