تبیین ارتباط بهزیستی و اوقات فراغت ورزشی با تاکید بر آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
کد مقاله : 1307-CNF
نویسندگان
مریم صحرانورد *1، محمدعلی دادگر2، امین امانی3، مجتبی میرزاجانی4
1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور کرج
2کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه پیام نور تهران جنو، تهران، ایران
3دکتری مدیریت ورزشی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
4دانشجوی ارشد مشاوره دانشگاه پیام نور
چکیده مقاله
هدف از انجام تحقیق تبیین تبیین ارتباط بهزیستی و اوقات فراغت ورزشی با تاکید بر آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند به تعداد 739 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 256 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه اوقات فراغت ورزشی هالر و همکاران (2006) و پرسشنامه بهزیستی ریف (2004) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه‌ی معنادار بین بهزیستی و اوقات فراغت ورزشی با تاکید بر آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند وجود دارد. در نتیجه آموزش پداگوژیکی به معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند مهارت‌های آموزشی را تقویت می‌کند. این آموزش‌ها شامل روش‌های تدریس فعال، ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، انگیزش و ترغیب به فعالیت بدنی، ارزیابی و بازخورد سازنده و سایر مهارت‌های مرتبط با آموزش ورزش می‌باشد. معلمان تربیت بدنی با استفاده از این آموزش‌ها قادر خواهند بود محیطی پویا و جذاب برای فعالیت بدنی دانش‌آموزان فراهم کنند و از طریق روش‌های تدریس مؤثر، ایجاد تعاملات مثبت و افزایش مشارکت دانش‌آموزان، بهبود کیفیت و تأثیرگذاری در آموزش ورزش را داشته باشند.
کلیدواژه ها
بهزیستی، اوقات فراغت، پداگوژیک، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر