ایجاد کلاس درس سالم با ادغام فعالیت های مربوط به آموزش سلامت و بهداشت در کلاس درس
کد مقاله : 1324-CNF
نویسندگان
داود محمدولی پورهریس *1، مینا فلاحی2
1دانشگاه تهران
2دانشگاه تبریز
چکیده مقاله
از معلمان کلاس درس تربیت بدنی انتظار می رود به منظور ایجاد یک کلاس درس سالم به گونه ای تدریس کنند که حداقل انتظاراتی که برای هر مقطع تحصیلی برای دانش آموزان تعیین شده است را برآورده سازند. این حداقل انتظارات اغلب بر اساس استانداردهای ملی مشخص می شوند. یکی از راه‌های ادغام و یکپارچه‌سازی استانداردها، استفاده از رویکرد چهار مرحله‌ای است که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد. چهار مرحله برای ادغام آموزش بهداشت و سلامتی در برنامه درسی تربیت بدنی عبارتند از: (1) رویکرد طوفان فکری برای ادغام و یکپارچه سازی استانداردها، (2) ایجاد ارتباط بین استانداردهای ملی آموزش بهداشت و سلامتی و استانداردهای تحصیلی، (3) توسعه فعالیت‌های میان رشته‌ای خاص متناسب با هر مقطع تحصیلی، و (4) توسعه یک برنامه برای پیاده سازی و اجرای فعالیت ها. این فرایند 4 مرحله ای به معلمان در ایجاد یک کلاس درس که در آن سواد بهداشت و سلامتی با استانداردهای تحصیلی ادغام شده باشد، کمک می کند. انجام این فرآیند عملی است. معلمان در پیوستار این فرایند از ایجاد یک ایده ساده به سمت گسترش آن ایده در یک فعالیت درسی حرکت می کنند که همین امر باعث برآورده شدن انتظارات تعیین شده در استانداردها می گردد.
کلیدواژه ها
کلاس درس، آموزش سلامتی، آموزش بهداشت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر