نقش فناوری در آموزش درس تربیت بدنی |
کد مقاله : 1329-CNF |
نویسندگان |
نرجس سلطانی مقدم *1، عاتکه محمودیان2 1معلم 2دبیر تربیت بدنی شهر مشهد |
چکیده مقاله |
فناوری آموزشی از جمله مولفه های اثر گذار مهم در روند تغییر است و نحوه انتقال از نظام آموزش مرسوم به نظام آموزش فناورانه و انتقال مسئولیت یاددهی از فرد(آموزشگر) به سازمان آموزش دهنده می تواند به عنوان چالش اساسی در مسیر این تغییر روند باشد. این چالش به خصوص در آموزش برخی از رشته ها، مانند تربیت بدنی که مشتمل بر دروس عملی و مهارتی است بسیار حائز اهمیت است. در این ضمن نیاز به تعامل بین اجزا و عناصر آموزش اجرای مهارت توسط فرا گیرنده جزء جدایی ناپذیر فرایند یادگیری در دروس عملی است(فراهانی،1381). برای رسیدن به عملکرد موفق و برتر در یک رشته ورزشی، آموزش مهارت های ورزشی و تخصصی شدن ورزش، ضروری و مهم است، زیرا باعث انطباق و سازگاری جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی و روانی نسبت به رشته ورزشی منتخب می شود( نادریان و سلطان حسینی،1390). امروزه فناوری اطلاعات نه تنها به تثبیت و تقویت مهارت های ورزشی می انجامد بلکه در گستره ی وسیع از فنون گوناگون یاددهی و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرد( فراهانی،1381). در این مقاله سعی داریم به بررسی وضعیت فناوری در مدارس و تاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان طبق شواهد و تحقیقات انجام شده بپردازیم. |
کلیدواژه ها |
فناوری،تربیت بدنی، آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |