دستاوردهای پداگوژیکی از طریق محیط های یادگیری ورزشی
کد مقاله : 1330-CNF
نویسندگان
ناهید شکوهی راد *1، جمشید جلیلوند2، فهیمه خوشمرام3
1استادیار معلم، دکتری فیزیولوژی ورزشی، کارشناس برنامه درسی، وزارت آموزش و پرورش، تهران، ایران
2دکتری مدیریت ورزش، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، زاهدان، ایران
3دکتری بیومکانیک ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده مقاله
محیط های یادگیری ورزشی با توجه به گستره وسیع، احتمالا بر تعلیم و تربیت و پرورش کودکان و افراد جوان تاثیر زیادی داشته باشند. بنابراین باشگاه های ورزشی بخشی از یک جامعه در حال تغییر را تشکیل میدهند. به نظر می رسد که آنها نسبت به نوآوری ها ذهن بازی داشته باشند، به نیازهای جدید پاسخ دهند و به اهداف اجتماعی کمک کنند
استقرار یک فضای ایمن و از نوع علم و هنر یاددهی و یادگیری در فضاهای ورزشی تاثیر بارزی بر پرورش متربیان خواهد داشت. مدیران،داوران و مربیان،والدین نقش های موثری در ایجاد فرصت های یادگیری برای ورزشکاران به صورت غیر مستقیم دارند مشارکت افراد مختلف با نقش های متفاوت در جوامع ورزشی شامل باشگاه های تخصصی یا باشگاه های ورزشی می توانند موجب رشد و یادگیری متربیان و خود اعضا شود .مقاله حاضر به بررسی جوهای موجود در فضاهای ورزشی و تاثیر غیرمستقیم جو حاکم در آنها بر فرایند یاددهی و یادگیری متربیان را مورد توجه قرار می دهد.
کلیدواژه ها
تربیت بدنی،پداگوژی، فضاهای ورزشی، فعالیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی